mellan vakna & somna

Maskerad

Kategori: Diverse

I helgen var det dags för den årliga festen med föräldrakooperativet. Då är det enligt traditionen maskerad som står på schemat och eftersom jag älskar maskerad så passar det mig utmärkt. I år var jag och Morgan en del av festkommittén och att fixa party är ju himla kul. Lite mer okul är det med struliga återbud, men trots visst manfall blev det en riktigt lyckad kväll.

Temat för festen var "Hjälp, jag kom visst fel". Väldigt bra, och brett, tema. :) Festen de kom fel till råkade visst vara en bröllopsfest mellan figurerna Bea och Sören.
 

Visst är vi snygga! :) Och för att vara övertydlig, vi har alltså inte gift oss. Overkligt nog var det några som var lite osäkra på just den biten. Men jag lovar. Om jag gifter mig någon gång så har jag tänkt vara fin brud och inte se ut som en smygtjock grosshandlare. ;)
 
En något trött söndag för han i rosa hår på bilden. Men lite mors dags firande blev det i alla fall. Jag fick gooood choklad och pussar. Sedan åkte vi till min fina mamma och firade henne. Mors dag är himla fina grejer. Tänk att jag får vara mamma till min böna. Och TÄNK att jag om sisådär 4 månader är mamma till en filur till.
 

Vecka 23 är det nu på ett ungefär och idag var det dags att lyssna på karatekids hjärta. Först hittade barnmorskan inte bebisens ljud riktigt, men så slog hen till på en karatespark på lyssnarmojängen och fin fina tydliga hjärtljud hördes i rummet. Det är verkligen en livlig krabat det här, helt annorlunda mot när Agnes bodde där inne. Men hjärtslagsfrekvensen var rätt lik, 156 slag mättes för karatekid jämfört med 152 för Agnes i samma vecka. Tyder ju enligt skrönor på ännu en tjej... vi får väl se. :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: