mellan vakna & somna

Stolt

Kategori: Diverse

Jag är faktiskt riktigt stolt över mig själv. Så det så. :)
Jag har tagit mig igenom den här veckan som kändes som ett berg som inte gick att bestiga innan den ens hade börjat. Energinivån är visserligen ganska låg nu, men nu är det ju fredag.
 
Och lite energipåfyllning blev det allt på lunchen när jag slog till på dubbelpass och blev så svettig så att jag såg nyduschad ut...innan jag duschat. :) 
 
I helgen väntar rensning i svärmors hus, fotboll (derby!!) och födelsedagskalas för pappa. Blir förhoppningsvis en väldigt mycket bättre helg än förra helgen. 
 
Förresten. Jag har ju lite nyheter på utvecklingsfronten för bönan också. Hon har äntligen upptäckt vad den där lära-gå-vagnen som jag släpat hem ska vara bra till. Innan har hon mest bara varit arg på den, och lite rädd för den, så den har liksom fått stå i ett hörn och bo in sig lite. Så plötsligt i söndags började hon krypa runt med den och när vi då introducerade att man ju kan gå med den, ja då verkar det faktiskt som att hon fattade galoppen.
 
Några rundor varje dag blir det nu, och igår jagade hon Morgan genom halva huset med vagnen och sin mest fokuserade blick. :) Vi tänker inte pressa henne till att gå, det lär hon lista ut, men om hon själv vill och är intresserad så hjälper vi förstås till. När hon reste sig upp där i början av januari trodde jag inte det skulle dröja länge innan första steget kom. Tji fick jag. (och egentligen gör det mig ingenting alls, desto stadigare och mognare hinner hon bli tänker jag)
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: