mellan vakna & somna

Inte världens bästa tid

Kategori: Diverse

Man kan väl säga att den senaste tiden varit något påfrestande. Det är väl knappast ingen som missat det fruktansvärda som hänt i den här stan. Det är ofattbart och faktiskt helt sjukt. Och eftersom jag jobbar med det jag gör så har det även inneburit krisarbete, vilket tar en del extra energi.

I helgen fick jag fortsätta lite i samma anda fast för föreningens del, då en match fick en del tråkigt efterspel. Det tog otroligt mycket energi och att vara på plats på jobbet klockan 07 imorse för fortsatt krisjobb krävde minst sagt en kraftansträngning. Samtidigt är det på något vis lite skönt att få hjälpa till, lotsa rätt och stödja. Det blir nog en slags bearbetning.

Så det är en himla tur att det faktiskt finns saker runt mig som ger energi också. Min lilla böna och äppelblom. Till exempel. :)





Kommentarer


Kommentera inlägget här: