mellan vakna & somna

Världens värsta sjuka

Kategori: Diverse

I torsdags slog den till. Igen. Lika oväntat och överraskande som alltid. Magsjukan. Lagom till jag skulle packa ihop på jobbet och bege mig hemåt så meddelande Morgan att han börjat känna sig hängig som tusan och illamående. Och när jag kom hem satt både han och Agnes på golvet i duschen efter att Agnes kaskadkräkts och Morgan var rätt så grön i ansiktet.
 
Båda två trillade alltså dit samtidigt. Jag pysslade om och buffrade med mycket dricka eftersom jag kände på mig att den där sjukan skulle nå mig också. Och mycket riktigt. På natten tog den mig. Fruktansvärt intensiv sjuka, men kort som tur väl var. Efter att själva magsjukedelen lagt sig så skulle visst förkylningen ut också, så då tog jag en runda feber också.
 
Agnes var som tur väl var ändå den som klarade sig lindrigast undan. Även om det var något lite påfrestande för två sjuka föräldrar att ha en pigg liten unge. Men som tur väl var så har vi ju världens bästa lilla bönbebis som kan roa sig ganska bra på egen hand i små stunder. :)
 
Nu är vi friska och på benen, men orken är ju inte riktigt på topp än.
Och jag hoppas nu verkligen att vi har haft vår beskärda del av magsjuka för ett långt tag framöver. Fy bubblan!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: