mellan vakna & somna

Supersäkert - ish

Kategori: Diverse

Igår efter träning för mamman och ovanligt stökig nattning för pappan och bönis så tog vi tag i del två av tapetseringen på ovanvåningen. Denna delen innebar ju lite pulshöjande höjdaktiviteter också... Morgan hade snickrat ihop en supersäker platå som han precis fick plats med stegen på. 5 meter för huvudet ner till golvet ungefär. Jag höll andan och koncentrerade mig på att inte klantknuffa på stegen. Puh. Alla överlevde och tapeten är nu på plats! Eftersom väggen den sitter på liksom fortsätter ner till nedervåningen så hade vi bestämt oss för att då får tapeten också gå hela vägen ner. Det pusslet hittade Morgan energi till igår också och jag fick mig en fin fin överraskning när jag vaknade i morse. :) Det blir verkligen superbra!



Som om detta inte vore nog. Idag har min fantastiske sambo målat klart och tapetserat fondvägg även i Agnes blivande sovrum. En rosa prickig tapet blir det där till lilla bönis och resultatet blev verkligen kanon!



Nästa steg är nu att måla det andra sovrummet, sen lägga golv och få sista elen fixad, lister och fönstersmygar. Det har aldrig varit så nära klart som nu! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: