mellan vakna & somna

Min tid

Kategori: Diverse

Ibland kommer liksom omställningen av att ha blivit mamma över en. Fortfarande, snart 5 månader senare, sköljer känslorna över mig ibland. Det är så mycket som ändrats i mitt liv sedan Agnes kom. Självklart har även Morgans liv ändrats, men eftersom det är jag som är hemma nu så är det ändå på lite olika vis. Han åker fortfarande till jobbet varje dag, tränar fotboll ett par kvällar i veckan och lite så.

Jag är mest bara mamma. Vilket verkligen inte är så bara egentligen. Och jag älskar min dotter till stjärnorna och tillbaka. Men jag måste verkligen skaffa mig en hobby och göra tid för en sådan. Så att jag får vara lite jag också ibland.

Nu ikväll följde Agnes med Morgan till idrottsplatsen en sväng så att jag fick en stund på egen hand. Han är fin min kärlek! Och eftersom löven börjar bli gula på björkarna och vindarna känns lite kyliga så kunde bönbebisen äntligen få inviga sin gosiga rosa-panter-overall. Hon fick den när hon föddes, men eftersom hon är rätt liten av sig så börjar hon växa i den först nu lagom till hösten. :)



Kommentarer

  • Suss säger:

    Det tror jag är väldigt nyttigt och bra att bara få vara sig själv ibland. Och bra för bönbebisen också att mamma får lite "egentid" (gillar inte det uttrycket egentligen men hittar inget bättre). Så blir man inte uppslukad av att bara vara mamma. Tänk vilken skillnad det är nu mot för några månader sedan - nu helt plötsligt kan en ostörd dusch vara som sänt från ovan ;)

    2013-09-03 | 13:36:16
    Bloggadress: http://husnr24.blogspot.se

Kommentera inlägget här: