mellan vakna & somna

Nov. 29, 2013

Kategori: Diverse

Idag blev det verkligen en heldaged utflykter. Jag och bönan åkte hemifrån strax efter nio för att vara med på avslutningen av babyrytmiken och de andra grupperna på Mariagården. Blev en riktigt mysig stund och julkänslorna är nära nu! Inte minst för att jag hade en sån här söt tomtenisse med mig idag! <3



Efter det tog mammagänget sig en promenad till vårt lunchhak för att äta lite gott och vänta in babysimmet. Att skutta ner i bassängen var lika härligt som alltid och det är otroligt kul att se hur mycket Agnes gillar det. Dessutom har alla bebisarna utvecklats supermycket sedan de första gångerna när vi knappt vågade doppa tårna på dem.

Efter flera timmar iväg så blev det en härlig kväll på hemmaplan där bönan har röjt runt som en tok. Det är inte många sekunder som hon är på samma ställe nu alltså. Roligast är förstås att krypa dit hon inte får vara, vid sladden till elementet. Och hon är väldigt medveten om att hon inte får vara där, för hon liksom kikar efter mig och skrattar när hon paddlar dit.

Nu har jag nog äntligen fått vår älskade virvelvind att somna och inväntar nu min store älskling som varit på julbord. I helgen blir det full fart med allt från granhuggning, dopdroppehämtning, renovering och adventspynt. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: