mellan vakna & somna

Utmanad

Kategori: Diverse

Fick en fin utmaning av Husnr24 att berätta åtta saker om mig själv. Så ja, nu kör vi:
 
- Är bosatt i ett hus i skogen. Efter att många gånger ha konstaterat att "nej, så långt ut i ingenstans kan man inte bo" hade jag plötsligt och ganska oväntat kärat ner mig i det röda lilla 1800-tals-huset. Så nu bor vi där, med granar och tyskar som grannar. Och det är alldeles fantastiskt! Tystnaden, stjärnhimlen, lugnet. Från att ha varit rätt så tveksam till att bo där är jag nu rätt så tveksamt till att någonsin bo någon annanstans. Tänka sig.
 
- Det kan ju knappt ha ungått någon, vare sig här på bloggen eller i verkligheten, att jag i allra högsta grad just nu bär på den nya familjemedlemmen. Den 21 april är det beräknat att våra små kisebebisar ska få konkurrens av en liten människobebis.
 
- Har bott ett halvår i metropolen Nybro under pluggtiden i Kalmar innan jag och Ann slog våra påsar ihop och flyttade till en lägenhet med cykelavstånd till skolan. Den där pluggtiden är verkligen något speciellt att ha med sig i minnesbagaget.
 
- Efter avklarat plugg åkte jag och två fina vänner till Guatemala för att läsa spanska, volontärarbeta och ha semester. För min del blev det 5 veckors spanska och därefter några veckor med sol, bad och äventyr. Här snackar vi minnen för livet. Tyvärr satt inte spanskan riktigt kvar i huvudet för livet, men den finns väl förhoppningsvis där om jag skulle friska upp minnet någon gång.
 
- Är sambo med världens finaste Morgan. Vi träffades faktiskt via nätet och på något vis sa det nog klick ganska omgående. Första gången tog vi en promenad runt vår vackra stad och efter det slutade vi liksom aldrig träffas riktigt. Och vilken tur, för det är verkligen mannen i mitt liv.
 
- Växte upp i vackra småstaden Sölvesborg. Ja, nu i vuxet format kan jag se att det är en vacker småstad - just det kanske var lite svårare i tonåren. Men vi roade oss i allra högsta grad ändå. Först med otaliga film- och LP-kvällar och sedan med utflykter till Karlshamn eller Kristianstad för att dansa loss. Om vi inte svängde de lurviga på toppenstället Altona förstås. Lite av en upplevelse bara det.
 
- Har spelat fotboll i en väldans massa år. Började med inomhus träning med gul filtboll i Hjortakroksskolans gymnastiksal och Sölve BK. Flyttades över till Sölvesborgs GIF och spelade där mer eller mindre fram till jag flyttade till Kalmar. Då blev det bara enstaka rundor på sommaren. Har varit med i Gothia Cup två gånger, spelat både division 5, 4 och 3. Har under en och samma match en gång varit både back, yttermittfältare, forward och målvakt. Minns att vi ett tag hade som vårt vinnande ess i rockärmen att sätt in vår målvakt som forward (hon var en riktig målspruta framåt) och då kunde det hända att jag fick hoppa in som målis.
 
- Flyttade till Karlskrona 2006 och blev då på något mystiskt vis värsta föreningsmänniskan. De tendenserna hade jag inte riktigt sett hos mig själv förut. Nu är jag ordförande för världens bästa IF Trion. Och just detta året, med bulle i magen och allt, är jag väldigt glad för att styrelsen är precis så bra som den är så att vi kan hjälpas åt när orken tryter och moset i hjärnan tar över.
 
Sådär ja, det var jag det. Och då skickar jag vidare utmaningen, utan att skicka med något tvång, till Lotta, Ann och Clara

Kommentarer


Kommentera inlägget här: