mellan vakna & somna

Bebiskoll

Kategori: Diverse

Idag var det dags för nytt barnmorskebesök. Det blir ju tätare mellan besöken nu på sluttampen (som det overkligt nog faktiskt är). Järnvärdet hade blivit bättre. Hurra. Från 105 till 113, så det går helt klart åt rätt håll. Och visst det känner jag ju också, moset i huvudet är inte riktigt lika påtagligt.
 
Magen mättes också och den hade faktiskt inte växt ett skvatt sedan sist. Men det är ingen fara på taket eftersom jag legat strax över alla kurvor innan. Så det var till och med lite bra att jag inte fortsatt i samma tillväxttakt, eftersom jag då hade kunnat flytta in i jättarnas land inom kort. ;)
 
Bebisens hjärta fick jag förstås också lyssna på. Vid de två tidigare lyssningarna har resultatet blivit 152 hjärtslag per minut. Lite lägre idag, 148 slag per minut. Myten säger ju att över 140 slag så är det en flicka, med andra ord är det fortfarande en liten tjej som bor där inne. Enligt myten då.
 
:)

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Vadslagningen här hemma är just nu flicka 3 mot pojke 2 ;) Egentligen spelar det ju verkligen inte någon roll alls men det är alltid kul att vinna ett vad... För det är ju klart att det är en flicka och tjejerna i denna familjen vinner vadslagningen!

    2013-02-08 | 19:39:39
  • Syster säger:

    Oj så anonymt det blev... De som väntar o längtar och slår vad under tiden är alltså kusinerna ;)

    2013-02-08 | 19:42:10
  • Sara säger:

    Haha, det är tjejerna mot killarna alltså. Spännande! :) ingår det datum när bebisen tittar ut i vadslagningen också?

    2013-02-08 | 21:01:37
  • Syster säger:

    Hihi, datumet med stort D borde ju absolut vara en gren lämplig för vadslagning. Jag får fråga ut dem och återkomma ;)

    2013-02-08 | 21:20:38
  • Syster säger:

    Ok, här kommer datumen: 20:e februari eller möjligen 1:a april - För då kan man luras på sin födelsedag och det är ju extra kul...

    2013-02-08 | 21:33:06

Kommentera inlägget här: