mellan vakna & somna

Senaste nytt

Kategori: Diverse

 Idag var det bebiskoll-dags igen. Faktiskt den sista inbokade tiden innan beräknat datum. Vilket känns heeelt galet! Så besöket avslutades med tumhållning av vi inte skulle ses igen förrän efterkontrollen. Verkligheten börjar komma ifatt kan man säga.
 
Dagens tester visade på lite högt blodtryck. Så pass att det till och med blev ett äggvitetest också. Det är ett lite intressant system de har på mvc här. Först träffar man en sköterska som tar alla prover, skriver ner resultaten på en lapp som man sedan tar med sig till barnmorskan som för in siffrorna i datorn. Saken är bara den att sköterskan på station 1 har en förmåga att lite skrämma upp en. När man sedan kommer till barnmorskan på station 2 så har i alla fall jag hittills alltid fått svaret "äsch, det här är ju helt normalt - inga konstigheter". En viss utveckling där hade ju kunnat vara att föredra.
 
Nåväl. Godkända resultat för mig till slut. Det tredje blodtrycket såg bättre ut. Och min lilla trevliga infektion som jag dras med kunde mycket väl påverka de andra resultaten.
 
Lilla bebisens hjärta slog, som vanligt, med 152 slag/minut. Det har varit 152 slag alla gånger utom två då det legat på 148. Magen hade sjunkt ner en del, men hade ändå bullat till sig med en centimeter till. När barnmorskan sedan kände på huvudet så kunde hon också konstatera att den tagit sig än längre ner och nu även var fixerat.
 
Och ungefär där insåg jag att nu kan det verkligen bli bebis vilken dag som helst.
Yej!!
 
 
Så nu är jag ordinerad att vila så mycket det går för att försöka hinna bli så frisk jag bara kan innan det sätter igång. Spännande är liksom bara förnamnet nu.

Kommentarer

  • Malin säger:

    Känns inte riktigt som senaste nytt!!! :-)

    2013-04-11 | 18:18:43

Kommentera inlägget här: