mellan vakna & somna

En bättre start

Kategori: Diverse

Det har varit en mycket lugn helg, välbehövligt och lite ovant. Blev i alla fall ett biobesök i lördags med Hannah och hennes dotter och filmen Modig kan jag verkligen rekommendera. Även för vuxna alltså.
 
Annars har jag och katterna haft en hel del tid ihop då sambon varit på tysklandsäventyr och sedan även lite jobbaktiviteter. Jag hann för den delen med en rekordsnabb inventering igår också, så helt på latsidan har jag ju faktiskt inte legat.
 
Och starten på den här veckan kan eventuellt ha kunnat gå något lite bättre. Vi inleder med litet stopp i toaletten, det är ju alltid en favorit - även om det är en väldigt ovanlig händelse. Stoppet var förhoppningsvis ytterst tillfälligt. Därefter smiter en av katterna in i sovrummet preciiiis när jag ska gå ut därifrån och köra till jobbet. På grund av ett par missöden där inne så får de inte vara där oövervakade - alltså ska dörren vara stängd när vi är på jobbet. Så jag ägnar ungefär en kvart åt att försöka locka fram en skrämd liten katt från under sängen. Skrämd blev hon först för att jag nästan klämde henne i dörren när hon smet in, sen träffade henne med rengöringsmedlet när jag, när jag ändå låg på golvet, hittade en mysig liten kattspya en lagom bit in under sängen och lite så där... Till slut, efter att ha tagit hjälp av katt nummer två i utdrivningsförsöken så studsar de ut båda två.
 
Problemet är bara att om man kommer i ofas med avgångstiden hemifrån så havererar liksom hela upplägget för morgonen. Man hamnar plötsligt i kö på väg in till stan och sånt där kul.
 
Så ja. En lite bättre start hade jag faktiskt kunnat önska mig. Men å andra sidan så kan ju dagen och veckan bara bli bättre nu.
 
För övrigt har vi provkört bil hela helgen (hej bra försäljningsknep), så den ska lämnas tillbaka i eftermiddag men förhoppningsvis hämtar vi tillbaka den om ett tag.
 
:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: