mellan vakna & somna

Magfundering

Kategori: Diverse

Det är väldigt fascinerande det här med att ha en växande mage. På så väldigt många olika vis. Min mage har ju varit svår att dölja sedan sisådär vecka 9. Antalet kommentarer på hur många bebisar det egentligen bor där inne är oräkneliga. Och jag vet ju just nu lika lite som alla andra. 1, 2 eller 8. Bara bullen vet. :)
 
Men det mest spännande av allt, och detta vet jag att jag har läst typ tusen gånger om, är det här att det plötsligt är fritt fram för lite vem som helst att klappa på magen. Varför är det det egentligen? Fine, vänner och familj får gärna klappa loss. Men när det kommer en person som man i vanliga fall nästan är på ta-i-hand-nivå med, så måste jag säga att jag fortfarande blir lite förvånad när hon tar sig friheten till lite klapp på magen. Och så har vi ett litet nyckelord i funderingarna; HON. För jag tror nog att det uteslutande är kvinnor som tar sig magklapparfriheter. Eller?
 
Det är verkligen ett spännande fenomen tycker jag. Egentligen kanske det är ganska trevligt och vi kanske borde bli bättre på närkontakt och mindre rädda för en kram eller klapp på magen.

Kommentarer

  • Malin säger:

    Tycker män är lika frikostiga med klappandet!! Jag kan tycka att man kan hålla en viss distans (speciellt på jobbet!!!).

    2012-10-25 | 22:12:15
  • Karro säger:

    I mitt fall var det en man som varit min chef som klappade på min mage. Han har själv en "gravidmage" så jag var såååååå nära på att klappa tillbaka på den men fällde bara någon kommentar om det.

    2012-10-26 | 20:52:55
    Bloggadress: http://byggarekarro.blogg.se

Kommentera inlägget här: