mellan vakna & somna

Helgen

Kategori: Diverse

Man skulle kunna sammanfatta helgen ungefär såhär:
- vi har sagt ett sista farväl till lilla farmorn. Extremt märklig präst gjorde urnsättningen lite...speciell.
 
- vi har skaffat oss stampat jordgolv inomhus, mycket exotiskt. I samma rum ingår även en direktväg ner till källaren. Lite på egen risk förstås.
 
 
- vi har (eller mest Morgan och pappa egentligen) skottat ut massa jord och burit ut tokmånga stenbumlingar från rummet utan golv.
 
 
- vi har fikat gott.
 
- vi har shoppat riktigt rejäla trägrejer (balkar) och annat nödvändigt för att vi förhoppningsvis inte ska behöva ha stampat jordgolv mitt i huset för evigt.
 
 
- jag har mitt i natten balanserat på en golvbalk, undvikit att trilla ner i källaren, fått blöta fötter och blivit ruskigt pigg. Vägen till toaletten går just nu nämligen på utsidan av huset. Väldigt rafflande!
 
- jag har varit nervös vid sidan av en fotbollsplan och dessutom tvingats se resultatet gå heeelt åt pipsvängen.
 
- kisarna har fångat en mus. Eller fler. Men en mus inomhus med största säkerhet, jag satt nämligen uppflugen på köksbänken och bevittnade det hela. Man kan säga att vi fick dem att jaga på kommando. Yej.
 
- jag har också undrat lite över hur tusan jag funkat förut när jag inte gillat hösten. Jag måste varit färgblind, det är det enda rimliga. Eller så är det vårt Sjölycke som gör hösten magisk!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: