mellan vakna & somna

Nya tider

Kategori: Diverse

Sista veckan i stan är här. Känns väldigt, väldigt konstigt.
Men bra också förstås.

I helgen har vi kämpat vidare med renoveringen. Måla och spackla har varit huvudingredienserna den här helgen. Men vi har faktiskt också hunnit fika och njuta lite i solen i pauserna.

I lördags hämtade vi brädor till vår träfondvägg i sovrummet. Himla bra med ett lokalt sågverk i byn så man inte behöver åka så långt.



Och för att gips och skruv inte ska synas bakom brädorna fick jag göra en liten utflykt för att köpa svart färg.


Igår spenderades dagen mestadels med att grundmåla 18 stycken piffiga brädor. Tror det kommer bli himla fint när det blir klart!


Under tiden som jag har målat har Morgan spacklat, spacklat och spacklat lite till.


Och under tiden som vi är på jobbet så har vi duktiga hantverkare på plats som fixar och donar med badrum och tvättstuga.


Idag ska golvet i tvättstugan förhoppningsvis gjutas. Heja, heja. Jag ska vara med på husbocksbesiktningen och i övrigt hade jag nog mest bara tänkt försöka få in kroppen på den här nya tiden.

I lördags blev det lite grill också förresten. Med levande ljus på altanen. Romantisk middag för tre. Typ.

Kommentarer

  • Karro säger:

    Alltså jag blir trött när jag läser din blogg. Det är ju kul med renovering men jag minns också hur tröttsamt det kan vara och vår var bara en bråkdel av det ni gör. Hur orkar ni? Skickar uppiggande tankar till er.

    2012-03-26 | 16:35:25
  • Sara säger:

    Haha Karro. Det gör vi nästan inte heller. Nu går vi på vilja och hoppas det håller i sig tills huset är beboligt. Ungefär en gång per vecka tar min energi slut, jag får ett mindre bryt, och sen tar vi nya tag... :) Tack vi behöver de uppiggande tankarna!

    2012-03-27 | 08:47:29

Kommentera inlägget här: