mellan vakna & somna

Kli

Kategori: Diverse

Mygg och knott har vi väldigt, väldigt gott om uppe i skogen där vi bor. Det är helt sjukt. De där djuren är inte ens begränsade till att bara vara framme på kvällstid eller så där, som jag är van vid, utan alltid, överallt och oavsett väderlek.

Igår tog jag ett ryck i sopberget. Packade ett antar säckar fulla och slogs med knotten som försökte komma in i hårbottnen. Tänkte då att det var ovanligt lite mygg. Vaknade inatt av att jag kliade mig på benet. Myggen var visst där i alla fall, fast de höll sig på lite lägre höjd. Det fanns tydligen en liten, liten bit av huden där byxan och stöveln inte riktigt klaffade. Det resulterade i ett fint radband av kliande bett. Himla fint. Jag får ju så små och diskreta bett också, not. Kan även räkna in ett antal i ansiktet också. Väldigt tjusigt faktiskt.

Men jag tänker att jag kanske blir immun snart, om jag överdoserar deras gift.
Man kan ju hoppas i alla fall.

:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: