mellan vakna & somna

Pyssel

Kategori: Diverse

Så blev det då äntligen klart.
Täcket till lilla ljuva Tuva.
Måste säga att jag till slut blev rätt så nöjd med även det här pysslet. Men det var ruskigt svårt att inte avslöja något för Tuvans mamma, som ju vanligtvis är pysselkompanjon nummer ett.


Fick gosa en lång stund med det lilla livet idag. Så fantastiskt söt! Sussade så sött medan vi andra åt smarrig grillad korv och mumsig kaka. Fint det!

För övrigt är det mycket intressant hur vädret skiljer sig mellan staden där jag bor och skogen där gosig bebis och fina vänner bor. I stan: knappt snö, mer år is. + 2 grader ungefär. 3 mil bort såg det ut såhär:
Lite skillnad. :)

Kommentarer

  • Syster i söder säger:

    Vad fiiiiiiiint! Lär mig, lär mig!!!!

    2012-01-23 | 19:25:23
    Bloggadress: http://systerisoder.blogspot.com
  • Sara säger:

    Tack!! :)

    Det är väldigt enkelt. Klipp ut fyrkanter i valfri storlek - ganska viktigt att de blir lika stora, men jag är värdelös på att klippa rakt och det brukar funka ändå.



    Sy ihop bitarna så att det liksom blir remsor. Sen syr man ihop remsorna och vips är ena sidan klar.



    Sy fast vadd på det tyg man vill ha som baksida - om man inte vill ha lapptäckesvarianten där också förstås. Sy ihop de två tygdelarna. Voila! Klart! :)



    Fast vi kanske skulle träffas och syjunta oss? :)

    2012-01-24 | 09:29:57
    Bloggadress: http://sarasaras.blogg.se/

Kommentera inlägget här: