mellan vakna & somna

Inspiration - sovrum

Kategori: Diverse

Det är mycket fokus på hus nu och mycket längtan. Nu vill vi bara komma igång, komma dit, riva, röja, renovera. Men snart så. Det kommer gå fort till 1 mars hoppas jag. Vi behöver ju börja packa ner vår lägenhet också, det längtar jag inte det minsta efter. Känns lite, lite tidigt att börja flyttlådepacka redan. Men så värt det ändå.

Det rum som ligger rätt så tidigt i renoveringsplaneringen är sovrummet. Vi har bestämt oss för att spara det gamla trägolvet, utan att plocka upp och isolera under och helt enkelt hoppas på att det funkar skitbra. Som fondvägg bakom sängen ska det bli liggande vit panel/råspont. Tapeterna blir någon slags mönstrad/blommig variant och så är det tänkt att jag ska snickra ihop en egen sänggavel (kanske kan locka systern - som ju är rutinerad på detta - att vara min hjälpande hand?).

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Haha, jag är med! Vi ska nog kunna snickra till en tjusig sänggavel :)

    2012-01-24 | 11:34:12
  • Systern säger:

    Haha, jag är med! Vi ska nog kunna snickra till en tjusig sänggavel :)

    2012-01-24 | 11:34:54
  • Malin säger:

    Kommer bli supersnyggt!!!!

    2012-01-24 | 22:48:18

Kommentera inlägget här: