mellan vakna & somna

Helgen i bilder

Kategori: Diverse

En semesterdag en måndag satt som en smäck. Hann med veterinärbesök, kamininstallation och lite snöskottning i lugn och ro. Det skulle blivit julpyssel också, men eftersom den första turen till stan tog sisådär två timmar fram och tillbaka så kände jag mig sådär sugen på en sådan runda till... Tur det finns fler dagar att pyssla på. :)
 
Nåja. Helgen så. I bilder:
I lördags gick vi på granjakt. Utomhusgran var vårt mål och just precis en sådan hittade vi strax bakom stallet. Himla bra med egen skog. Det enda jag är lite orolig för nu är att vi hittat den sista fina granen i skogen så att vi får ta en tanig tall som inomhusgran... :)
 
 
 
 
 
I lördags var det också födelsedag för min finaste sambo. De som hade lyckats hålla sig friska kom på kalas och fick smaka på min nya uppfinning, kladdkakstårta med hallonkesella, grädde, bär och lite krossade maränger.
 
Och så slog vi till på lite julbord på lördagskvällen också. Mumsigt och riktigt mysigt. Fantastisk miljö i Kristianopel och riktigt bra mat. Såhär såg jag och Bullen ut när det var julbordsdags:
 
 
Igår var det ju veterinärbesök för lilla Maja som skulle ta bort sina stygn. Allt såg bra ut och Maja var världens modigaste lilla kise. Och när hon kom hem blev det äntligen snöpremiär. Något tveksam till det kalla på tassarna till en början, men sen så intog hon låg position och gav sig ut på äventyr.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: