mellan vakna & somna

Renovering och mys

Kategori: Diverse

Ååå jag vill bara att det ska vara helg igen så vi kan få pyssla och fixa i vårt hus. Följande har hänt i renoveringsdjungeln (och i livet i övrigt) i helgen.

Sambon åkte iväg till brodern i Skåne på svensexa och jag åkte med svärfar till bygghandeln på andra sidan skogen för att köpa väldigt långa grejer. Pärlspont till kökstaket och golvlister till sovrummet inhandlades tillsammans med ett par gipsskivor.

Jag har även premiärsovit ensam i det lilla huset. Det gällde ju att välja film för kvällen med omsorg. Romantisk komedi - ja. Thriller och deckare - nej.

Och igår tog sambon tag i den mystiska lilla balkongen/platån vid trappan. Den är nu ett minne blott och oj vad ljust och trevligt det blev. Under tiden passade jag på att åka till mysiga café Sött&Salt i Kristianopel med Mallanbrallan och Tuvan. Som vanligt gick vi loss lite med alla idéer och planer som susar runt i våra huvuden. Någon gång kommer drömmarna förverkligas, så är det bara.

Svärfar har även jobbat vidare med köket i helgen. Så nu är det färdiggipsat och det är dags för nästa steg - tak. Hurra vad det tar sig. Denna veckan hoppas vi innerligt på att golvläggarens tumme fortfarande är loss så det kan bli matta i badrummet.

Köket i bilder så:






Och så den lilla förvandlingen i trappan:

Före


Och efter:


Kommentarer

  • Hannah säger:

    Mycket starkt jobbat att du sovit själv mitt i skogen!!! :))

    2012-04-16 | 10:56:50
  • Karro säger:

    Vad har den där lilla balkongen använts till? Så mycket märkligt i gamla hus :)

    2012-04-16 | 14:22:10
  • Sara säger:

    Hannah: Ja jag är rätt nöjd faktiskt. :)



    Karro: Det undrar vi också! Himla märklig! Men antagligen var den lite mindre märklig förut när väggen till vänster inte fanns. Kanske fick den vara kvar för att det var enklare att putsa fönstret då... :)

    2012-04-16 | 16:35:34

Kommentera inlägget här: