mellan vakna & somna

Höstkänsla

Kategori: Diverse

Regnet öser ner och höstkänslorna fullkomligt sköljer in över mig.
Men inte höstkänslor så som höstkänslor var för mig förr om åren. Visst att jag gärna hade haft värme och ljusa kvällar ett tag till. Men mys med ljus, regnkläder på och sånt där är rätt så okej det också.

I helgen fick vi dock en dos sommar i Helsingör. Dricka öl på uteservering, äta god mat och strosa runt utan jacka på. En riktigt härlig utflykt tillsammans med mamman och pappan.

På väg hem hoppade en påse äpplen in i min bil. Äpplen från mamman och pappans träd fint. Så nu har det blivit en stooor äppelkaka, två påsar äppelbitar som kan förvandlas till valfri smarrighet längre fram i höst och igår blev det även tre burkar äppelmos med en touch av kanel.

Det är fint det.
Husmor är mitt andranamn. Typ.

:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: