mellan vakna & somna

Julvecka

Kategori: Diverse

Jösses!
Nu är det julvecka. På lördag är det julafton.
Hur gick detta till?

Jag är som vanligt inte i fas riktigt och undrar, precis som alltid, vad som hände med hela hösten egentligen. Jag är lite kvar i september fortfarande, men lagom till våren brukar jag vara ikapp.

Det kan vara så att det händer så väldigt mycket roligt just nu och det är därför tiden går så fort. Ordförandeskapet är förstås otroligt stort och pirrigt. Husköpet är lite ännu större och pirrigare. Och väntan på gängets nya medlem, mallanbrallans bebis, är ju det största av allt.

Men ja, tillbaka till det här med julen.
I veckan ska en gran hämtas i den skog som om några månader är vår egen. Kan bli intressant på så väldigt många vis. Är det någon som vet ungefär hur mörkt det är vid 17-snåret när vi slutat jobbet? Mörkt a la mitt i skogen då alltså, inte fuskmörkt som i stan. Det leder oss raskt vidare in på nästa fråga; är det någon som huggt gran med pannlampa som enda ljuskälla någon gång? Hur gick det?

:)

Kommentarer

  • Mallanbrallan säger:

    Söt du är, jag blev helt rörd!!! Sen hoppas jag att du förstår att det verkligen är så här mörkt ute på landet. Helt klart en aha-upplevelse för en stadsunge som mig själv! :-)

    2011-12-20 | 08:55:14

Kommentera inlägget här: