mellan vakna & somna

Bra där - skämskudde i fyra år

Kategori: Diverse

Bra jobbat Sverige. (obs, läses med ironi)
Man kan väl minst sagt säga att det kommer bli fyra intressanta år.

Var tionde person i staden där jag bor har röstat på partiet jag tycker minst om av alla partier. Känns helt sjukt. Var tionde person. Jag blir så trött. Kan dessutom konstatera via den här sidan att det är ännu fler i den delen av kommunen där jag spenderar mycket av min fritid. Och det värsta av allt är att jag inte ens är förvånad.

Men jag önskar att fler hade vågat vända på perspektivet. Vågat tänka tanken hur det hade varit om Sverige inte varit ett så tryggt land. Hade inte vi då velat komma till ett nytt land, bli behandlade med respekt, få sjukvård om vi behöver, få fira midsommar om vi vill... Jag kan hålla på i en evighet och göra den här utläggningen längre än längst. Men faktum kvarstår, det blir skämskudde i fyra år nu.

Bra jobbat Sverige, verkligen...

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Bra Sara.

    Pappa

    2010-09-20 | 12:56:34

Kommentera inlägget här: