mellan vakna & somna

Trötta familjen

Kategori: Diverse

En intensiv och rolig helg har det varit. Trionläger med nästa 80 barn i strålande solsken. Allt flöt på bra, barnen var glada, varma och trötta när de lämnade idrottsplatsen igår. Precis som det ska vara.

Vi var också trötta, dundertrötta. Vi sov över på idrottsplatsen och så värst mycket sömn blev det inte den natten. Efter rekordsnabb städning åkte vi äntligen hemåt. Väl hemma skulle vi bara kika lite på en film och ta det lugnt innan vi ordnade lite mat. Men hoppsan. Strax innan halv åtta sov vi båda två som grisar. Jag vaknade till vid 21, men det gick visst inte att hålla ögonen öppna. Vid 23 vaknade jag igen, stängde av tvn och fortsatte sova. Inte jättelustigt att jag vaknade pigg och utvilad klockan 7 imorse.

Men eftersom semestern börjat idag så behövde jag ju inte direkt stressa upp. Det var molnigt och otrevligt ute så jag stannade i sängen en stund. Men så vips så var solen där och jag hoppade upp på cykeln och tog en tur till stranden.

Fyra timmar senare är jag rätt så mör. Har tagit årets första havsdopp och ska nu ägna lite tid åt den där gigantiska tvätthögen. Mot tvättstugan!

:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: