mellan vakna & somna

Det går

Kategori: Diverse

Jodå. Med små steg går det faktiskt lite framåt. Så länge jag ser till att sysselsätta mig så går det bra. Bilkörning är dock ingen hit, då om någon gång börjar jag grubbla järnet och risken för påkörda medtrafikanter är överhängande.

Igår blev den grubbelmotverkande aktiviteten att piffa till köket en smula. Om jag ska fortsätta på det här viset så kommer jag ha en sönderpiffad lägenhet inom kort (och inga pengar på kontot...)

Jag kan konstatera att det är en väldigt tur att det ändå var jobb som stod på schemat denna veckan. Det har helt klart hjälpt till att hålla lite styr på tankarna. Dessutom har kollegan visat sig vara en riktigt bra amatörpsykolog, så vi börjar varje dag med en snabb psykologisk koll och lite visa tips.

Det är skönt att vi bara är två som jobbar och att sommarlugnet är rätt så kompakt över hela arbetsplatsen. Full fart hade jag nog inte riktigt fixat just nu...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: