mellan vakna & somna

Listigt

Kategori: Diverse

Det är en seg måndag.
Hittade en lista hos Petra som jag helt fräckt lånar:

Du heter: Sara Rebecca Marie
Smeknamn: Loppan, Sassa (när jag har intagit min lite clownigare personlighet)

Låt som när du är ledsen sörjer till: Oj, svårt. Lasse W funkar alltid och Kom ihåg mig då i den lugna livevarianten är riktigt bra.

Beroende av: Kramar

Vad tror folk om dig? Svårt att säga. Jag tror nog att många tror att jag alltid är glad. Eller så är det just bara så att det är det jag tror att folk tror... Men kreativ kan det nog finnas ett par stycken som tror och tycker att jag är.
Stämmer det? Alltid glad stämmer förstås inte, men jag är oftast glad. Kreativ stämmer bra.
Vad får du oftast komplimanger för? Att jag är snäll och på senaste tiden även att jag är klok. Jag gillar att vara klok så jag väljer att ta det som en fin komplimang.
Hur imponerar man på dig? Man har mål och planer med sitt liv. Är full av liv och initiativ.
Brukar du skratta för dig själv? Ooo ja.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?:  "Ha ha ha"

Var bor du? Karlskrona

Trivs du där? Väldigt bra, det här är hemma!

Hur svarar du i mobilen? Det beror lite på vem det är, men när det är någon jag känner: "Hallå".

Vem ringde du senast? Mig själv, telefoniproblemens mysterium gör att man får ringa till sig själv och kolla läget ibland. Fast den senaste jag pratade med var systeryster.

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att hon och de finaste barnen kommer och hälsar på imorgon. Woho!
Antal timmar sömn inatt: Alldeles för få. Det är tydligen svårt att somna på kvällen om man sovit mer än man varit vaken på dagen. Tänka sig. :)

Sov du ensam: Japp, på diagonalen.

Brukar du komma i tid: Ja nästan alltid, tycker inte om att komma försent eftersom jag vet själv hur kul det är att så och vänta...
Hur känner du dig nu: Trött, glad, förväntansfull

Vanligaste färg på dina kläder: Oj vad kallas den...cerise/korall.

Vad tycker du om fötter: Trevliga när de är rena och fina.

Vad saknar du: Godnattpussar

Hade du en bra kväll igår: Film, gotte och soffläge. Men jo, det var en bra söndagskväll.

Favorit dryck på morgonen: Juice
När brukar du oftast gå och lägga dig: Runt elvasnåret.

Är du blyg? Det varierar lite. Väldigt mycket mindre nu, men i vissa situationer så tittar den gamla blygheten fram.
Sysslar du med någon idrott: Att vara åskådare på fotbollsmatcher borde kunna räknas som en idrott - riktigt jobbigt. Men snart ska det bli träna av, det "nya livet" ligger och lurar runt knuten.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Javisst gör jag det.
Vad skulle du göra om du vore kille för en dag: En klassiker; stå upp och kissa.

Är du nöjd med ditt liv: Det har ju hänt lite i livet på sistone, men ja det kommer bli bra det här också så på det stora hela får man väl säga att jag är nöjd. Herregud, jag har ju världens finaste vänner, mat på bordet, pengar på kontot, tak över huvudet...

Är du bortskämd: Nej, det tycker jag inte.
Vad gör du i morgon: Imorgon är det tisdag så då tänker jag först jobba hela dagen och på eftermiddagskvisten kommer systern och systerbarnen hit och hälsar på. 
Vad är det värsta du vet? Lögner

Har du bra vänner och äkta vänskap? Jag tror att jag eventuellt har de finaste vännerna i hela världen.
Vad är det finaste du fått? Kärlek
En speciell dag du minns: Svårt att bara välja en dag. Men gulddagen i september förra året ligger högt upp på listan.
Du samlar på: Ingenting just nu, men var en riktig samlare när jag var liten.

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Ann, Syster och MammaMu
När grät du senast: Förra lördagen, grät en skvätt av ren chock över hur det var att vara ute på transfermarknaden igen.

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Resa, shoppa, betala av billån
Vill du gifta dig: Ja det vill jag. Dessutom är det giftasepedemi på jobbet just nu så man kan ju hoppas att det smittar.
Vill du ha barn: Ja, absolut.

Är du musikalisk? Hyfsat i alla fall.

Vad dricker du helst när du är törstig: Juice eller bubbelvatten.

Bor dina föräldrar tillsammans: Ja, de firar visst 34-årig bröllopsdag i år.

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja, det har hänt ett par gånger.

Biter du på naglarna: Bara om det liksom är vasst i något hörn.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: