mellan vakna & somna

Drömmar och nostalgi

Kategori: Diverse

Idag är jag själv på jobbet. Och det är så tråkigt så jag nästan svimmar. Speciellt såhär års när det är lågsäsong och inte jättemycket att göra. Det får ju mig att börja fundera över om jag skulle överleva som egen företagare, på fler sätt än det rent ekonomiska...? Fast den där drömmen om eget företag innehåller ju även den där biten med mycket att göra och då hinner man liksom inte ha tråkigt.

Drömmar var det ja.

Idag ska jag titta lite på fina studenter, hänga blomma runt halsen och vara nostalgisk långt in i sjäääälen. Vita mössor och skrålande skön(?)sång ger direkt en våg av nostalgikänslor. Så är det bara.

Och så ska jag längta lite till semester också. Och sommar. Det ska ju helst infalla samtidigt då.
Så ja, om sisådär 17 arbetsdagar kommer sommaren.

:)

Kommentarer

  • Svärmor säger:

    Det blir jättebra om sommaren kommer om 17 dagar. Men kan det bli lite sommar nästa fredag och lördag me, tro?

    kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

    2009-06-11 | 00:19:09

Kommentera inlägget här: