mellan vakna & somna

Ensam på diagonalen

Kategori: Diverse

Det är rätt gött att vara hos föräldrarna en sväng. Gå på stan, tvätta bilen och allmänt bara hänga. Fast jag insåg idag, när jag och mamma gick på stan och jag inte träffade en endaste kotte jag ens kände igen att den där staden i öst är nog faktiskt det som är hemma på riktigt nu. Härligt.

Pratade med darling i natt när han satt på en buss på väg genom Tyskland. Han var ensam vaken och kunde inte sova. För övrigt var han lätt uttråkad på att åka buss redan efter två timmar, så ni kan ju gissa hur det var efter tio timmar då... Men vid halv nio imorse var de framme och laddade med frukost.

Men det var ju en smula konstigt att sova själv. Trots att jag under större delen av livet faktiskt sovit på egen hand så vänjer man sig ruskigt fort vid att höra någon annans andetag och känna någon annans kroppsvärme. Det enda som möjligtvis skulle vara en fördel är att man kan sova på diagonalen...

:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: