mellan vakna & somna

Darr, glädje och skumma regler

Kategori: Diverse

Hänger framför tvn och melodifestivalen denna lördag. Varför inte när man ändå är ordinerad lugn lugn och lugn i soffan.

Som vanligt fanns det en del skumma kläder, massa darrande händer, ett par darrande röster, men också en väldans massa glädje.

Funderar dock lite över de där nya reglerna. Jag förstår dem, inga problem. Men ändå inte. Jag trodde först att man slopat andra chansen eftersom man lagt till det här duellmomentet. Men icke. Sedan den här juryn. Det känns lite som ett skämt. Den väljer alltså ut ett bidrag som blir ett av fyra som har chansen att komma till Globen. Idag valdes Carolin Af Ugglas (vars låt jag för övrigt gillade riktigt mycket) som redan gått vidare till andra chansen och alltså på så sätt redan har möjligheten att gå vidare till Globen.

Det är någonstans här jag inte riktigt hänger med längre.

Borde inte jurymöjligheten ges till någon som missat alla andra chanser?
Kan någon förklaaaraaa? Det är nog verkligen min största fundering ikväll. Vilket på sitt sätt känns både skrämmande och skönt.

:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: