mellan vakna & somna

Stopp

Kategori: Diverse

Förbannade odugliga hyresvärd.
Kommer hem i fredags till en darling som torkar badrumsgolv för fulla muggar. Hade det varit i städsyfte så hade väl allt varit frid och fröjd. Men när det är i upptorkningssyfte känns det lite mindre kul.

Inget vatten rinner ner. Vi kan således inte använda toalett eller dusch. Kul.
Ringer hyresvärden. Klockan är strax efter fyra på fredagseftermiddagen. Käre hyresvärden meddelar mest bara att ja eftersom det är fredag och fint väder så har ju de flesta gått hem från jobbet. Fastighetsskötaren har tydligen åkt ut med sin båt. Men om jag hade ringt en timme tidigare så hade han kanske kunnat lösa det. Ja... om jag hade varit hemma och upptäckt detta en timme tidigare så hade jag självklart ringt då blev mitt svar.

Jag gav dem full frihet att gå in i lägenheten under helgen, tur i oturen så skulle vi ju åka till Öland... När vi kommer hem igår, svettiga och längtande efter en dusch tror ni att det har hänt något överhuvudtaget på fixa-avlopps-fronten då? Icke. Om det inte har hänt något idag när jag kommer hem så kommer jag få ett utbrott som den käre hyresvärden nog önskar att han aldrig fick uppleva...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: