mellan vakna & somna

Uppsägning

Kategori: Diverse

Igår var det dags. Jag tog tjuren vid hornen och lämnade in en styck uppsägning. Jag har numera alltså bara ett jobb (har ju varit tjänstledig från det förra i ett halvår). Men så bra som jag trivs här och så mycket knas som verkar hända på det andra stället så var det inte direkt någon tvekan om vad jag skulle göra.

Känns hur bra som helst nu.

Igår köpte jag även tyg och andra nödvändigheter till min fina supersuparkostym.
Rosa är ledordet. Kjol och cape (hur tusan stavas det?) ska tillverkas. Det kan gå precis hur som helst. Tyget är i alla fall perfekt, nu ska bara slutprodukten bli det också. Senast jag sydde ett klädesplagg var på syslöjden på högstadiet. Jag gjorde ett nattlinne som på något mystiskt vis inte ens gick att dra över huvudet när det väl var klart.

Fast jag har ju sytt om lite saker efter det och är en hejare på kuddfodral. Så jag får väl ha ett omsytt kuddfodral på mig i värsta fall. Kan bli.... snyggt.

Jag håller er uppdaterade. Och tips tages tacksamt emot.

:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: