mellan vakna & somna

Funderingar

Kategori: Diverse

Ni som läst här ett tag vet att jag relativt ofta drabbas (ja, drabbas) av extremt konstiga funderingar som alltid leder till höjda ögonbryn när de dryftas. Nu har jag dock hittat en person som är precis som jag och det finns ingen gräns på hur många konstiga funderingar vi kan komma på.

Senast i raden är:

Randig tandkräm - hur kan den vara randig när den kommer ut ur tuben? Den är randig hur mycket man än klämmer och kramar på tuben, hur är det möjligt?
Handikappsymbol -  hur ritas handikappsymbolen på handikapp-parkeringar? Strecken förstår jag, men symbolen. Stämpel? Schablon?
Blixtar - hur får blixtrarna sin form? Varför blir de liksom sicksackformade?

Sedan tidigare finns ju även mina klassiker:
Hur gick man på toa på månen?
Hur kommer snusen (saltet) in i snusklubborna?

Yes. Det kommer bli en bok.
Vem skulle inte vilja läsa en sådan?

=)

Kommentarer

  • syster yster säger:

    hört talas om "våga fråga" på radion, ni skulle kunna vara stammisar...

    2008-09-02 | 12:43:37
  • syster igen säger:

    .. så kan ju vi andra få svar när ni fått oss att undra också!

    2008-09-02 | 12:45:37
  • Hanna säger:

    Hejsan! Första kommentaren för mig här hos dig!

    Har också tampats med liknande frågor länge. den senaste är Vad heter madickens mamma?

    haha, helt omöjligt att komma på! Har tänkt på det i ungefär ett halvår tills jag igår fick en flopp och ringde 118 700 (den kostnadsfria nummerupplysningen - smygreklam, haha) De letade upp svaret och det var: -Kajsa.

    Såklart!

    2008-09-03 | 12:52:09
  • Karro säger:

    Blixten är ju inte riktigt sicksack så som i serietidningar. Kolla http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cd/AtmosphericDischarges.jpg



    2008-09-04 | 13:16:16
  • Sara säger:

    Hanna: 118 700 kanske kan ha svar på mina frågor också då?! =) Vad heter Madickens pappa då? Det står tokstill...

    2008-09-08 | 11:43:30

Kommentera inlägget här: