mellan vakna & somna

Det närmar sig slutet

Kategori: Diverse

Imorgon spelar jag min sista match. Kanske inte för evigt, men för ett bra tag framöver.
Paus på obestämd tid står på schemat för mig just nu. Istället för fotboll ska det blir annan träning, träning när jag vill och framförallt lediga helger. När andra tar sikte på fotbollssäsongen nästa år kommer jag ta sikte på Tjejmilen. Jajamensan, så ska det bli. Tjejer och en mil. Det kommer bli hur bra som helst.

Det borde kanske kännas lite vemodigt nu. Det var väl sisådär 17 år sedan jag slag min första passning på en filtboll i Hjortakroksskolans gymnastiksal. Men icke. Det finns inte ett uns vemod. Det känns bara så bra. Helt rätt beslut. Ja längtar till och med till matchen imorgon. Jag ska springa som en dåre och göra typ tio mål så att jag vinner skytteligan (stor chans...).

Heja mig!

=)

Kommentarer

  • Syster säger:

    Bra beslut syster! Vila din rygg och dina knän från tacklingar ett tag.

    2008-09-18 | 14:31:17

Kommentera inlägget här: