mellan vakna & somna

Nöjd - jag vågar vara nöjd

Kategori: Diverse

Tanken slog mig igår.
Jag är nöjd.
Jag är så förbaskat förbenat nöjd.

Nöjd med livet alltså.
Utan inbördes ordning:

- Jag har ett jobb som ger mig utmaningar, som jag trivs kanon med och har dessutom roliga kollegor.
- Jag har en sambo som jag älskar.
- Jag har en fritid som jag numera har full kontroll över och gör vad jag vill med.
- Jag har massor av fina underbara vänner som bryr sig, finns där, piggar upp och är fantastiska.
- Jag har en otrolig familj med ljuvliga syskonbarn.

Kan man vara annat än nöjd?

Förut har det här med att vara nöjd skrämt mig en smula. Jag har inte riktigt vågat känna efter om jag varit nöjd. För vad skulle hända då. Om man är nöjd, finns det då något att sträva efter? Ja. Nöjd är inte lika med klar, färdig och the end. Kanske låter självklart. Men min hjärna är allt annat än självklar - fast det har ni nog redan listat ut.

:)

Kommentarer

  • Elinor säger:

    nu är värd de...

    vi syns imorgon

    kram;-)

    2008-10-16 | 21:34:18

Kommentera inlägget här: