mellan vakna & somna

Helgen

Kategori: Diverse

Plockade hem en poäng i fredagens skogsderby, inte orättvist även om två av deras mål var riktiga skitmål. Mat och sömn efter det, en lugn fredagskväll med andra ord.

Lördag, fem månader - galet vad fort tiden går. Begav mig västerut, intog päronens gräsmatta, läste bok och brände mig - såklart. 25-årsfest för Kate på kvällskvisten tillsammans med en massa fina vänner. Härligt.

Vaknade med ett tungt rödvinshuvud på söndagen, men tänkte att lite grisrosa färg är ju inte tillräckligt. Så jag flyttade ut på gräsmattan under några timmar och konkurrerar nu med brandbilarna om vilken röd färg som syns bäst.

Åkte till Kallinge för att titta på på damsjuan och passa världens sötaste lille Tristan. Det måste väl ses som ett gott betyg när man får bebisen att somna en liten stund? =) Hem till mys med en kanottrött darling (det är okej att vara helt slut om man paddlat i sex timmar...)

Nu är det andra veckan på nya jobbet och nyss ringde gamla chefen och berättade om min löneförhöjning som jag ska få retroaktivt nu. Ingen dålig höjning får man väl säga. Synd att de inte kunde fått fram den lite tidigare bara...

=)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: