mellan vakna & somna

Träningshelg

Kategori: Diverse

Helgen gick fort. Måste nästan vara något slags nytt rekord.
Åkte från jobb till träning i fredags och det blev väl lite för mycket fläng för magen som sa stopp redan efter halva träningen. Jag och Mallan åkte sedan ut först i den dramatiska kubbturneringen. Helt klart otur med lottningen som avgjorde det hela.

Lördagen bjöd först på en träning som heter duga. En träning som känns i ganska precis varenda muskel i hela kroppen. Det är en mindre plåga att sätta sig ner, ja och att resa sig upp också för den delen. Efter träning väntade en hel dags roliga lekar.

Först lerduveskytte i Ledja, och jag var precis lika dålig som förra gången. Det är helt enkelt inte min grej det där. Tillbaka till idrottsplatsen där slalomkörning med grävmaskin väntade på grusplanen. Golf över a-planen efter det. Sedan spjutkastning x 2 med viss skillnad i storlek på spjuten. Som avslutande lek fick vi vara riddare med cyklar som hästar och försöka träffa varandras platsflaskor med våra tennisbollsbeklädda lansar. Hur kul som helst.

Och gissa vilket lag som vann? Jo, men det var ju mitt lag! =)

Grill och fest hela kvällen med lite bad i den uppblåsta poolen någonstans halvvägs genom natten.

Men det där med att sova på ett liggunderlag på kallt hårt golv är ju inte direkt något för mig. Misstänker att den där smärtan i kroppen delvis kommer av det inte så lite hårda underlaget...

Måndag nu och ny kollega på plats. Härligt härligt.

=)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: