mellan vakna & somna

Följetongen

Kategori: Diverse

Det mest uttjatade ämnet i den här bloggen stavas m a g e.
Nu ska jag tjata lite till.

Var på läkarbesök idag igen eftersom den förra medicinen inte hjälpte. Min läkare var riktigt överraskad att se mig igen eftersom han varit stensäker på att jag skulle bli frisk. Icke. Jag fick ta nytt prov, denna gång för att kolla om jag har en lömsk helicobacter-bov i magen. Jag ska även få ny medicin samt ha tråkigt. Ja, han ordinerade faktiskt att ha tråkigt. Det var nog en omskriven version av att ta det lugnt på fritiden, ligga hemma i soffan och ta det lugnt.

Om inte detta hjälper ska jag göra en gastroskopi. Och eftersom det är något jag absolut inte INTE vill göra så tänkte jag bli frisk nu. Nu bestämmer jag mig. Jag ska bli frisk.

För övrigt så delas magkatarrmänniskor in i två grupper när det gäller mat. En som inte vill eller kan äta och en som måste äta hela tiden. Gissa vilken grupp jag trillade in i....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: