mellan vakna & somna

Semla

Kategori: Diverse

Äntligen!
Igår fick jag äntligen äta min semla.
Den satt som en smäck.

Att den dessutom kom efter mycket lyckad, men ack så kort, shoppingrunda med M gör ju bara saken bättre. Jag shoppade gardiner till vardagsrummet, vånda vånda. En tulpanvas och tulpaner. Ett underbart halsband i en liten mysig affär som jag aldrig hade hittat utan Ms kunskaper från brevbärarrutten. En tröja med hundar på, eller i alla fall något som liknar hundar. Ett linne - som hängde i provrummet jag gick in i, rätt storlek och allt, så det var jag ju tvungen att köpa.

Ja och så lite mat då. Och två semlor att ta hem - hade vissa kommunikationsproblem med hon på konditoriet. Jag ville ha två Mer, men fick två semlor. Jag sparade min semla - kändes lite väl lyxigt att äta två på samma kväll - och fick istället se det märkliga "Semla i varm O'boy" utspela sig i mitt vardagsrum...

=)

Kommentarer

  • Petra säger:

    Jag köpte en tröja med katter på i helgen, tror det var katter iaf. På Vero moda var det! Djur verkar vara inne nu. Nåt som är inne är också semlor, imorn ska vi mumsa på jobbet! Kran

    2008-01-30 | 09:43:50
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se

Kommentera inlägget här: