mellan vakna & somna

Silverhand

Kategori: Diverse

Det finns ungefär 30 snygga anledningar till att mina händer är lätt silverfärgade idag.
Förberedelserna inför nyårsfirandet började igår och en hel massa kottar fick byta färg. Idag går piffandet vidare med dukning och matlagning.

Hade helt sjuka drömmar inatt - ovanligt...
Jag, chefen och en kollega satt hemma vid mitt köksbord och drack glögg en hel natt. Vi gick direkt till jobbet vid halvsju, eller ja vi åkte till och med buss där en medpassagerare försökte byta något med ett kvitto. Hon var dock tvungen att ha sitt tankkort också så det gick inte. Väl på jobbet upptäcker jag att jag har värsta sunkiga mysbrallorna på mig.

Så kan man ju inte ha det, så jag ringer darling som ska komma och hämta mig. På väg till mötesplatsen går vi förbi färjorna (som även i verkliga livet går här utanför) och ser att de för dagen kör ovanligt fort. Plötsligt ändrar färjan riktning och kör tillbaka i hög fart mot kajen. Farten är lite väl hög så färjan kraschar rakt in i en bro som vi precis går under. Bron kollapsar men vi lyckas ta oss ut. Möter upp darling som tagit en bäddsoffa med sig. Jag hade ju druckit glögg hela natten, så istället för att åka hem och byta byxor bäddar vi ner oss i soffan på parkeringen och sover en stund...



Ibland blir jag rädd för mina egna drömmar.

:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: