mellan vakna & somna

Magmysteriet

Kategori: Diverse

Gick hem från jobbet när jag suttit och hejdat mig själv från att kräkas rakt ut över tangentbordet tillräckligt länge. Somnade en stund och mådde bättre efter tuppluren.

Nu börjar yrsel och illamående komma tillbaka.
Och det gör fortfarande ont i magen.

sjukvardradgivningen.se säger såhär:

  • Plötsliga besvär, men de kan också komma smygande.
  • Smärta och ömhet som oftast börjar lite diffust runt eller ovan naveln för att, efter cirka 10-12 timmar, vandra ner till magens nedre högra del. Smärtan blir efter hand värre och kommer från ett och samma ställe. Det gör mer ont om man exempelvis andas djupt, hostar, nyser eller rör sig.
  • Dålig matlust och illamående.
  • Feber upp till cirka 38,5 grader, men den kommer oftast efter något dygn. Får man hög feber tidigt talar det snarast emot blindtarmsinflammation.
  • Diarré ibland.
  • Kräkningar ibland.

  • Plötsligt - check.
    Mer ont när jag hostar, nyser etc - check.
    Dålig matlust - check.
    Illamående - check.

    Ingen feber, diarré eller kräkningar. Ont runt naveln har jag inte heller haft.

    Syster är bestämd. Jag tror hon kommer lägga hot i brevlådan om jag inte ringer doktorn imorn. Så det är kanske lika bra att lyda.

    Ska känna efter imorn bitti först. Mina senaste erfarenheter av sjukvården är ju.... sådär, om man ska vara snäll.

    Kommentarer

    • Petra säger:

      Gå till doktorn oavsett dina erfarenheter, NU! Orolig för dig ju!

      2007-09-26 | 21:46:45
      Bloggadress: http://petrisens.blogg.se

    Kommentera inlägget här: