mellan vakna & somna

Det har gått troll i 11 september

Kategori: Diverse

Vad gjorde ni för sex år sedan?
Jag vet precis vad jag gjorde och var jag var när jag för första gången hörde om terrorattacken i USA.
Jag satt i en bil. Hade varit i Karlshamn och var, med hyfsat nytaget körkort, på väg hem igen. Vi lyssnar på radio och hör då "På grund av det som hänt i USA utgår .... "

Behöver jag säga att jag höll på att köra rakt fram i kurvan vid Statoil när jag sedan fick veta vad som hänt...

Vad gjorde ni när ni fick veta att Anna Lindh knivskurits?
Jag hade precis kommit fram till Växjö för att gå på studiebesök på tv4 och Svt.

Behöver jag säga att det inte var någon bra dag för studiebesök?

Kommentarer

  • Karro säger:

    USA: Satt hemma efter McDonalds jobb och skulle till kvällskurs i företagsekonomi på Komvux eftersom det var en tisdag.
    Anna Lindh: Har för mig att jag satt i en minibuss som Ackel körde, på väg till Växjö. Minns att de bröt en låt och gick in med meddelandet att hon var knivskuren och läget allvarligt.

    2007-09-11 | 10:34:40
    Bloggadress: http://byggarekarro.blogg.se
  • Petra säger:

    Haha, sjukt! Bloggade precis om samma sak!

    2007-09-11 | 10:49:21
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se
  • H säger:

    Jag Kom till jobbet som vanligt den dagen. Började rätt sent efter lunch och hade innan jag gick hemifrån inte gjort annat än klivit upp ur sängen och duschat. När jag kom till jobbet pratade alla om hur hemskt det var det som hade hänt.. ehh vaddå, vad har hänt? Snacka om dåligt uppdaterad liten tös

    2007-09-11 | 11:14:14
  • jess säger:

    usa: jag var hemma i sala. satt konstant framför tv:n och pratade i telefon med en kompis om det som hände.
    anna: var på skolan, hade radiokurs och gjorde en lång krönika om henne.

    2007-09-12 | 05:52:10
    Bloggadress: http://fialin.blogg.se

Kommentera inlägget här: