mellan vakna & somna

En Altonaöverdos

Kategori: Diverse

Är just nu i Sbg och försöker med allt tålamod i världen få föräldrarnas dator från...uråldern... att fungera som jag vill. Det går sådär.

Träffade i alla fall alla tjejerna igår. Så underbart mysigt. Man kan väl säga att det var helt galet längesen vi var så många samlade på samma ställe. Vissa pensionärspoäng uppnåddes också. Helst när vi diskuterade trädgårdar och om gräset verkligen kan gro nu, och hur ska man vinterförvara pelargonier.... hysteriskt kul.

Gick vidare till Altona. För er ickesölvesborgare är det det enda stället som finns att gå till. Det är ett märkligt ställe. Folket är nästan ännu märkligare, eller inte nästan, de ÄR märkligare.

Stod och dansade och sjöng med i ett rockmedley. Ett medley som jag anar återkommer varje fredag vid ungefär samma tid... det kändes okej att sjunga så halsen blev hes. Det var ju ändå bara igår. Men tänk de som går dit fredag efter fredag efter fredag efter fredag och varje gång när klockan närmar sig två sjunger de för full hals till alla "rockklassiker" som finns... Hu. Det är svårt att förklara, man måste nästan uppleva det...

Men det var ändå helt okej. Roligast var när vännen missbedömde en gardin, trodde det var en vägg och snubblade därför rakt igenom. Och försökte självklart få det att se ut som att det var meningen... Underbart. =)

En massa foton och en stulen jacka senare cyklade vi hem genom skogen.

Nu kommer syskonbarnen. Underbart.

Kommentarer

  • Patrik säger:

    Ohh. Altona. Jag vet inte om jag längtar, eller om jag är glad att jag slipper det på ett tag. :)

    2007-10-21 | 13:13:13
    Bloggadress: http://pudding.blogg.se

Kommentera inlägget här: