mellan vakna & somna

Singelpanik

Kategori: Diverse

Singelpanik finns inte med i Svenska Akademiens Ordlista. Singel finns dock med, och panik likaså. 

Singel:
adj. oböjl. ensam; enmans m.m. person som inte lever i fast samboförhållande.
Panik: bestörtning, besinningslös skräck. 

Singelpanik borde då alltså vara en besinningslös skräck för att vara ensam eller för att vara en person som inte lever i fast samboförhållande. Jag vet inte säkert, det gör nog ingen. Det var en av mina klokaste vänner som uppfann ordet en sen kväll när jag beklagade mig över att jag varit på ännu en dejt utan pirr i magen.




Det här är bara början.

Kommentarer

  • Agent Anka säger:

    Håller med! Starta namnlista och skicka den till SAOL =)

    Singelpanik ska in i ordlistan! :)

    2007-05-14 | 07:30:03
    Bloggadress: http://agentankas.blogg.se
  • Karro säger:

    Jag vet vad hemlisen är (tror jag) med jag vet inte vem den handlar om :). Kram

    2007-05-14 | 08:48:43
    Bloggadress: http://byggarekarro.blogg.se

Kommentera inlägget här: