mellan vakna & somna

Reunion & Taube

Kategori: Diverse

Hur ska man sammanfatta den här helgen? Det är nästan omöjligt. Fort har den gått. Sliten är jag.

Lördag
:
Avfärd till old studentstad. Min bil var mer än fullpackad. Fem människor i min minibil är lika med absurt trångt. Roligt redan där. Fika och häng i staden där man bott i tre år. Nu kändes det som om vi bodde där igen, som om inget hade förändrats fast ändå väldigt mycket. Vårt hotellrum var....sunkigt är nog ett bra sammanfattande ord. Men eftersom vi var där i ca 20 minuter i vaket tillstånd så överlevde vi. Öl i solen. Buss till Smedby. Reunion med stort R. Vi blev så uppassade att det nästan är skamligt. Sjukt god mat. Sjuka skämt. Sjuk vinflaska. Sjukt mycket skratt. Sjukt kallt. Sjukt helt enkelt. Det fortsatte i ungefär samma anda hela natten. Tittade på våra gamla filmer, missade en buss, haffade en buss, fick spelet på fulla kalmariter, hotell, sova.

Söndag:
Hotellfrukost. Jag vill hyra in någon som kommer och gör hotellfrukost till mig varje dag. Eller i varje fall varje söndag. Flykt från sunkigt rum och istället prat och soft på en bänk i en stad som inte vaknat. Ajöken och god morgon. Bakisträff och hemfärd. Vidare från Karlskrona till Sölvesborg utan uppehåll. Födelsedagskalas. Syskonbarnen var underbara som vanligt. Grattis pappa - imorgon. Rallykörning till Lyckeby där Taube väntade. Eller i varje fall en Taubekonsert med min kör - som jag inte sjunger i längre. Härligt var det i alla fall att bara lyssna också. Hemma, mat och överraskande resultet.

What a weekend!
Gosh!

Kommentarer

  • Petra säger:

    Å den var riktigt nice!

    2007-05-06 | 21:35:35
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se
  • jess säger:

    jag är nog lite avundsjuk. vill också till kalmar och träffa gamla vänner... låter som ni hade en toppenhelg. en sån som är så bra att man inte kan beskriva liksom... kramkram

    2007-05-07 | 09:38:14
  • Agent Anka säger:

    Hehe.. Självklart har jag kommit på den finfina idéen :)
    Tack för omtanken ändå =)

    2007-05-07 | 14:07:39
    Bloggadress: http://agentankas.blogg.se
  • Petra säger:

    Va snackar du om Ankan?
    Jess- det var en sån helg man inte kan beskriva för att den va så bra.

    2007-05-08 | 11:45:36
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se

Kommentera inlägget här: