mellan vakna & somna

Ovanligt klantig eller bara otur?

Kategori: Diverse

Igår var jag på akut skadehantering. Jag kunde säga Check på i stort sett alla skador som han gick igenom. Människan i fråga sa för övrigt "Inte helt ovanligt" sjukt många gånger. Och har man väl börjat lyssna efter det....

Käke, check
Knä, check flera gånger om
Fot, check ännu fler gånger
Rygg, check
Lårkaka, check i snitt en gång per match
Muskelkramp, check

Är jag ovanligt klantig eller har jag bara otur?
Jag tror jag behöver byta sport. Schack kanske. Fast då skulle jag säkert lyckas få drottningen i ögat och svälja en löpare. Boule går inte. Hårda klot som man tappar = ont.

Nej, det enda som återstår är nog bridge. Det finns en bridgeförening på mig gata. Hur bra som helst.

Ikväll är det match.
Jag har ont i knät.

Heja IF Trion!

Kommentarer

  • Karro säger:

    Kort är gjorda av papper och papper kan man skära sig på. Skärsår från papper är de värsta som finns. :)

    2007-05-25 | 10:46:06
    Bloggadress: http://byggarekarro.blogg.se
  • Agent Anka säger:

    GO TRION!! Kämpa för NMFF!!!
    Vi tog förlusten igår.. Nu tar ni vinsten!!!
    Och du... Bridge? Är det inte kort i närheten då? Man kan skära sig?!

    2007-05-25 | 10:52:50
    Bloggadress: http://agentankas.blogg.se
  • Ellan säger:

    "Fast då skulle jag säkert lyckas få drottningen i ögat och svälja en löpare"
    Fantastiskt roligt. =)

    2007-05-25 | 11:34:18
  • Sara säger:

    ååå nej. jag missade de potentiella skärsåren. Inte bridge heller då alltså. Skit. Jag börjar få slut på idéer om ofarliga "idrotter" (vill inte kalla bridge en idrott direkt...)

    2007-05-25 | 12:18:05
    Bloggadress: http://sarasaras.blogg.se

Kommentera inlägget här: