mellan vakna & somna

Vad mycket ni har missat

Kategori: Diverse

Jag är otvivelaktigt riktigt yngst på mitt jobb. Det får jag höra ganska ofta. Men eftersom jag lika ofta pikar gamlingarna så känns det rätt lugnt.

Min chef säger minst en gång i veckan "Vad mycket du missat", när de pratar om något som hände innan 1983. Jag brukar kontra med "Men tänk vad mycket jag har kvar". Fast idag slog det mig. Idag tänkte jag tanken: "Vad mycket de har missat". Aftonbladet refererade till Erica Johansson som Let's Dance-Erica. Inte som Friidrotts-Erica. Hon säger till och med själv att dagens unga inte känner igen henne för att hon hoppade längdhopp utan för att hon dansar i tv.

Dagens unga har inte upplevt LP-skivan, knappt ens kassettbandet. De har inte varit med om Kennet Andersson och Tomas Brolin i VM -94, i varje fall inte så att de kommer ihåg det. De har inte behövt åka 15 mil för att komma till närmaste McDonalds, i varje fall inte de inte bor helt avsides. Dagens unga minns väl knappt Gulfkriget och det dröjer säkert inte länge innan Sadam Hussein är ett minne blott. Vem är Olof Palme och vadå Starlet?

Vad har de mer missat?
Och hur gammal känner man sig nu, egentligen...

Kommentarer

  • Petra säger:

    Jag är också yngst på jobbet, rätt skönt att vara yngst nånstans för ibland får man känslan av att vara pensionär =D

    2007-03-13 | 14:21:04
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se
  • Agent Anka säger:

    Billy Idol var bra på LP *nostalgiskgråt*

    2007-03-13 | 21:10:33
    Bloggadress: http://agentankas.blogg.se
  • Agent Anka säger:

    Billy Idol var bra på LP *nostalgiskgråt*

    2007-03-13 | 21:10:41
    Bloggadress: http://agentankas.blogg.se

Kommentera inlägget här: