mellan vakna & somna

Smittad

Kategori: Diverse

Med största sannolikhet är det bara en tidsfråga innan jag ligger däckad i influensa...

Hälsade ju på das päron i helgen. Igår låg mamma sjuk i.....*trumvirvel*.....influensa.

Pappa har varit sjuk. Syrran har varit sjuk. Bobben har varit sjuk. Ia har varit sjuk. Trotsbarnet har varit sjuk. Och vilka av dessa träffade jag i lördags, jo just det, ALLA.
Så lagom till helgen räknar jag med att veta om jag på något mirakulöst vis faktiskt har klarat mig...

Idag fick jag för övrigt årets chock när jag slog upp tidningen och insåg att min barndomskompis blivit pappa, till tvillingar. Sjukt. Vi var grannar och satt ganska ofta på stenen i trädgården och täljde pinnar. Han med en riktig kniv, jag med en sådan man äter med, en matkniv...Jag var ju trots allt tre år yngre. Men ändå. Kanske var det då mitt tålamod försvann...

Kommentarer

  • Petra säger:

    Ät färsk ingefära, det funkar för att hålla bacillerna borta!

    2007-03-26 | 09:41:35
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.blogg.se
  • Sara säger:

    Fast det låter fruktansvärt äckligt...och så tror jag att det är lite dåligt med försäljning av färsk ingefära på tåget till göteborg, där jag kommer spendera en hel massa timmar idag. Men tack för tipset! Kanske kan ta det på onsdag! =)

    2007-03-26 | 10:02:26
    Bloggadress: http://sarasaras.blogg.se

Kommentera inlägget här: