mellan vakna & somna

Rastlös och uttråkad

Kategori: Diverse

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
.."konkret kommunikativ händelse (varje text och samtal) kan delas.." Direkt ur Metoder i kommunikationsvetenskap, yeah!
2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
En inbjudan till ett seminarium i Malmö om "Förverkliga E-myndigheten!"
3. Vad var det senaste du såg på TV?
Oj, igår såg jag något. Spännande serie som jag såg för första gången. Kan den heta Standoff?
4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
15.01 (hör att folk börjar gå upp till fikarummet)
5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Någon kopierar och häftar, kollegan pratar upphandling och bokstaverar sitt namn och ja steg i trappan på väg till fikarummet också då.
6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Gick över vägen till affären på hörnet och köpte en paj till lunch. Kvinnan i affären skrattade åt min namnteckning, jag undrar fortfarande varför.
7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Delade min uppmärksamhet mellan bloggsurfande, InDesign och Lotus.
8. Vad har du på dig?
Prickiga strumpor, svarta byxor, svart-vit randig kortärmad tröja.
9. Drömde du något i natt? I så fall - vad?
Japp. Vår blivande rektor blev ordförande i IF Trion. Vilka är oddsen för att man rör ihop det så?
10. När skrattade du senast?
När jag försökte skriva ett pressmeddelande om trianglar. Forskare och andra viktiga människor på det här stället kan verkligen konsten att totalt snöa in på sina områden. Men jag kan väldigt mycket mer om alla olika sorters trianglar nu...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: