mellan vakna & somna

I Alvesta

Kategori: Diverse

Japp. Då bloggar man från Alvesta. Här skulle vi visst stå still i en kvart. Well. Onödigt tycker jag som varken har hund att rasta ett pinnar att förgifta mig med. Men jag passar på att blogga när täckningen är stabil...

Har varit en bra dag i Götet. Konferensen var bra. Inte riktigt så bra som förväntningarna, men de var å andra sidan skyhöga. Två riktigt bra talare, två bra och en okej är resultatet från dagens övningar. Pratade en del om bloggande med några av deltagarna. Dessa två andra tillhör samma generation som mina föräldrar och hade ungefär noll i förståelse över hur "dagens unga" kunde hänga ut sig själva på detta vis...Jag hävdade att det inte direkt handlade om att man hänger ut sig, snarare att man delar med sig. Fast jag antar också att det är upp till betraktaren att avgöra. Jag hade inga bra argument för varför man bloggar. Varför bloggar man? Och varför läser man okända människors bloggar?

Nån som har någon liten idé?

Jag börjar ju tvivla på mitt eget bloggande här...

Kommentarer

  • Petra säger:

    Andra människors liv intresserar oss människor. Vi vill kunna dra paraleller till oss själva, jämföra oss med andra och skvallra om andra. Dessutom är det kul att hålla reda på vad folk gör. Tror vi läser bloggar av samma anledning som vi tittade på dokusåpor om jag ska vara ärlig. Vilket seriöst inlägg detta blev =)

    2007-03-27 | 21:14:25
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.blogg.se
  • Patrik säger:

    Många människor bloggar för att medialisera sig som skribenter. Det jag tror är vanligast är att utbyta erfarenheter, upplevelser och intressen. Titta bara hur populära modebloggarna är. En del av dem har ju blivit kändisar "på riktigt" på detta sätt.

    2007-03-28 | 10:27:28
    Bloggadress: http://pudding.blogg.se

Kommentera inlägget här: