mellan vakna & somna

Flextid och trianglar

Kategori: Diverse

Japp. Klockan slår sex och jag är kvar på jobbet. Kul? Nej. Men bra för flexen. =)
Har gjort en pappersversion av personaltidningen på rekordtid. Så jag är nöjd ändå.

Imorgon ska jag skicka ut ett pressmeddelande om trianglar. Det är märkligt. Och märkligare blir det när man läser texten, som jag alltså inte skrivit själv. Ett utdrag:

"Han beskriver även de tre så kallade metatrianglarna. I var och en av dessa är varje tänkbar triangel representerad av en punkt. Mängden av trianglar kan alltså beskrivas som en triangel, eller rättare som tre stycken. Metatrianglarnas sidor består av de likbenta trianglarna. I en av de tre bildar de rätvinkliga trianglarna en höjd. Metatriangelns öga är den punkt i metatriangeln som representerar metatriangeln själv."

Visst är det hur tydligt som helst?
Min chef skrattade så han grät när jag läste högt. Så nu pågår en kamp om att försöka göra texten lite mer förståelig. En hård kamp.
Hoppas jag vinner. =)

Kommentarer

  • Karro säger:

    Läste om din gamla mobil. Jag minns minsann den där och sånna problem du hade med den. Jag tänker Kalmar... Kram

    2007-03-15 | 19:07:30
  • Petra säger:

    Vilken utmaning med den triangliska texten du! Man blir ju virrikocko i huvudet =)

    By the way. Är det bara jag som tycker du är sjukt olik dig på din nya bild? Ännu ett tecken på att det var alldeles för längesen vi sågs kanske?

    2007-03-15 | 20:40:06
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se
  • Sara säger:

    Karro: Problem ja, nästan bara förnamnet =)

    Petra: Olik på vilket sätt? Man blir ju nyfiken. =)

    2007-03-15 | 20:46:14
    Bloggadress: http://sarasaras.blogg.se
  • jess säger:

    sjukt roligt pressmeddelande. helt oförståligt. men det kanske får folk att skratta och uppmärksamma det bara därför?? hade vi fått det hit hade jag definitivt läst upp det för redaktionen...haha!! och lycka till att göra det lättare att förstå...

    2007-03-16 | 07:02:46
  • Petra säger:

    Kan du inte lägga upp det lättförståeliga resultatet sen så man fattar =D

    Olik hur? Ja hur ska jag förklara, det är något med ansiktet som jag inte kan sätta fingret på. Det är nåt iaf!

    2007-03-16 | 10:35:10
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se
  • Sara säger:

    Petra: Det finns inget lättförståelig resultat. Bara ett som innehåller lite mindre info om metatrianglar. Men det är fortfarande i det närmaste obegripligt. Detta trillar helt enkelt in i facket: Saker som inte går att förenkla...=)

    2007-03-16 | 13:48:14
    Bloggadress: http://sarasaras.blogg.se

Kommentera inlägget här: