mellan vakna & somna

Grattis farmor!

Kategori: Diverse

Idag fyller min söta farmor 86 år. Så jag har varit där och kalasat på smörgåstårta, kaffe, grovdoppa och pärontårta. Mycket tårta blir det.

Men en procent av tårtorna gjorde jag nog av med när jag sprintade till tåget. Fick skjuts av syster och hade ungefär 30 sekunder tillgodo. Hade jag inte hunnit så hade vi letat upp en lila jäkla epa-traktor som körde i 30 på E22an och tvingat den extremt häftiga killen som körde att skjutsa mig hem.

För övrigt väntar jag otåligt på Ikeakatalogen nu. Syster fick den redan igår. När är det min tur? När?

Förresten. Någon som har någon aning om ifall det är helt kört nuförtiden att växla in 50-lappar från det ljuva 80-talet? Mamma hade gjort en djupdykning i bankfacket och hittat ett kuvert med mitt namn på. I kuvertet fanns både tior i sedlar och 50-lappar som inte direkt var sprillans nya.

Det har varit lite halvdåligt med aktiviteter med källan till pirret i magen den senaste veckan. Men det finns anledningar. Så jag försöker ha tålamod. Jag har sjukt dåligt tålamod och blir ju mest bara nervös och paranoid...

Nu har mamma också fått bilen hon köpt av mig. Enligt rapporter ska den första turen med den röda rallybilen gått alldeles utmärkt bra. Jag är imponerad. Och om jag ska vara helt ärlig, även förvånad.

Amelie från Montmartre på tv nu. Och jag har inte kanalen. Damn! 

Kommentarer

  • Petra säger:

    Välkommen i klubben för nervösa och paranoida, I´m in it och beröttar mer under besöket. Gaaah!
    Filmtips: Little children. Såg den nyss, minst lika sevärd som Amelie =) Okej det går inte att jämföra men den va bra iaf!

    2007-07-31 | 22:25:54
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se

Kommentera inlägget här: